Saturday, August 05, 2006
 

   

پورتال بانوان ایرانی (persian Female) متعلق به گروه سایت های پرشین بلاگ ، یکشنبه گذشته طی مراسمی با حضور جمعی از زنان فعال عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی ، فعالان عرصه وب و فضای مجازی و وبلاگ نویسان ، افتتاح شد .
ایسنا- مهدی بوترابی ، مدیر گروه سایت های پرشین بلاگ در این مراسم با اشاره به اینکه این گروه در پی ایجاد ترافیک مناسبی از سایت ها ی ایرانی بر روی وب است ، گفت : پورتال بانوان ایرانی به منظور فراهم شدن زمینه حضور هرچه بیشتر زنان در فضای وب راه اندازی می شود و امیدواریم زنان ایرانی با فعال شدن هرچه بیشتر در این عرصه بتوانند تحولات مثبتی در محیط وب فارسی ایجاد کنند .
وی با اشاره به اینکه در دنیای جدید ، اعتبار ها در محیط وب در حال تقسیم شدن است ، اظهار داشت : زنان ایرانی می توانند ، با تولید محتوا در فضای وب نقش موثری در این فضا ایفا و اعتبار روزافزونی کسب کنند .
وی با بیان اینکه در پورتال بانوان ایرانی ، تولید محتوای فارسی مربوط به زنان جمع آوری می شود ، ادامه داد : زنان ایرانی در فضا ی مجازی سهم عمده ای دارند و تعداد وبلاگ های مربوط به زنان بیانگر این واقعیت است .
مدیر پرشین بلاگ گفت : این پورتال از سوی NGO " اندیشه برتر" و همکاری گروه سایت های پرشین بلاگ راه اندازی شده است . وی با تاکید بر اینکه راه اندازی این پورتال صرفا یک اقدام اجتماعی نیست ، تصریح کرد :« تصور ما این است که در رقابت با کشور های دیگر ، حفظ زبان و هویت خود ، بدون حضور قدرتمند در محیط وب امکان پذیر نیست و راه اندازی این پورتال می تواند در این زمینه موثر باشد.»
وی تمدن آینده را متفاوت از گذشته و مبتنی بر نوآوری های مربوط به اطلاعات دانست و افزود:« اگر زنان می خواهند در پیشبرد تمدن بیش از گذشته ایفای نقش کنند ، می توانند از وضعیت ایجاد شده در فضای مجازی استقبال کنند.»
در ادامه این مراسم ملیحه خلقی ، مدیر پورتال بانوان ایرانی گفت : با راه اندازی این پورتال قصد داریم در فضای مجازی شرایطی ایجاد کنیم که نیاز های زنان را پاسخگو باشد.
وی ادامه داد : این پورتال موضوعات مختلفی را شامل می شود و به جمع آوری مطالب در زمینه های مختلف اعم از ورزش ، هنر ، موسیقی ، روانشناسی ، حقوق و ... خواهد پرداخت . خلقی بخشی از این پورتال را مربوط به معرفی اولین زنان ، بدون محدودیت تاریخی و بر اساس اولین زنان موفق در هر عرصه ، معرفی کرد .